hantu

*dengan rasa terkilan selubung hati*

satu yang tiada lagi yang mampu hadapi dengan keberanian , sedangkan dia bukan Tuhan tapi makhluk yang huduhnya menggerunkan dan bisa buat kita teriak tanpa fikir habis suara esok nanti , tapi kita sering duduk dan hadapi dia , tanpa sedar ape tidak dia ada dia sekeliling kau atau aku . hantu bagi aku subjektif siapa juga yang aku takutkan aku boleh panggil dengan panggilan itu .

aku siberani main tipu yang sering membodohkan hantu di depan aku , tiap kali aku takut bertanya pada dia aku hanya akan langgar semua segala peraturan kuno yang dia tetapkan , kerana bagi aku pada usia sekarang apa lagi mende mende kecil yang setiap dia punya dan dibelinya bagaikan keperluan bagi aku tp aku tetap aja kena merujuk pada dia dan jawapan nya yang tidak selalunya itu sebap kenapa aku mesti ingkari setiap peraturan kuno dia .

aku ditimbuni dosa hanya kerana ingkar , tapi tanpa aja peraturan itu aku takkan perlu ingkar , sering aja aku lihat berat sebelah berada pada dia , hntu yang aku sayang dan juga perlukan tapi , tidak pernah sekali suara aku berani keluar dengan lantangnya bila dengan dia .

dan aku serta mereka masih lagi takot akan peraturan kuno dan di antara kami berempat yang ada dalam bidang mainan ini , hanya aku sahaja yang main dengan penuh kotor dan tipu , kerana di bwah aku begitu mnurut , mana yang lagi dua bila saat dia peraturan itu semua bagaikan terhapus dengan sendiri . dan lihat Cis tak acinya sebuah bidang mainan .

No comments:

Post a Comment